2013. december 8., vasárnap

Mikulás kalács

Mikulás

Nem saját ötlet, egy képet láttam. Forrás megjegyzése nélkül.
Ezért a kedves Ismeretlennek köszönöm, hogy megmutatta a fotót!

Egyszerű kelt tészta,30 deka lisztből mikulásfejet  lehet készíteni.
Ez a tészta lehet a pogácsatészta alapja is. Vajas, sajtos, tepertős, ...
Megkelesztjük a tésztát és kétfelé adagoljuk:

 Az egyik feléből megformázzuk a fejét:
A tészta másik feléből készül a szakáll, az orr, a bojt  és a felhajtóka a sapkára, és a bajusz.
A szakállat pizzavágóval beszabdaltam.
A felszabdalt szakállat felhelyeztem az arcra és a tésztacsíkokat kicsit megcsavartam. Sajnos ezt a fázist elfelejtettem fotózni :-(
Feltettem az arcra a sapka felhajtókáját, a sapka csúcsát kicsit visszahajtottam, és rátettem a bojtot.

 A sapka és az orra étkezési ételfestékkel lett beszínezve. Szeme két nagyobb mazsola. Végül pedig lekentem az egészet felvert tojással.
 180 fokon sütöttem, de bevallom nem mértem az időt.De azt gondolom, hogy 35-40 perc alatt átsült.
Kicsit rossz érzés volt felvágni :-)
Viszont finom volt, és sikert arattam vele :-)
Nehézségi fok: nulla :-) Ovisok szebben tudják, mint én!

Sok sikert az elkészítéséhez.


Üdv:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése