2016. november 21., hétfő

Pogácsa, ami rózsa :-)

Vajas pogácsa újragondolva!

1 kg. liszt
50 dkg. Ráma
3 db  tojás sárgája
1 ek. só
1 cs. élesztő (kovász)
1 nagy pohár tejföl

Összegyúrjuk és pihentetjük a tésztát.
Amikor duplájára kelt, akkor nyújtottam, szaggattam, formáztam.
A formázást így követtem el:
180 fokra előmelegített sütőben sütöttem.




Amikor az étel rózsává változott. Erzsébet napra sütöttem, s ez a legenda jutott eszembe:
"Szent Erzsébetet a világ a legnagyobb gyógyító női szentként tiszteli, Szűz Mária után. Rózsa-csodáját ki ne ismerné a világon? Még kislány, amikor Árpád-házi II. András király (Szent Endre) gyermekeként a szegényeknek ételt visz a királyi asztaltól titokban.
Útközben megkérdezi édesapja:
- Hová mégy, mit csinálsz, mit viszel a kötényedbe rejtve?
Erzsébet igen meglepődik, és kéri Istent, segítsen, hiszen az édesapja előtt most mit cselekedjen?
Ahogy a kötényét feltárja, bizony az ételek helyett rózsacsokor villan ki a köténye rejtekéből. Ez az első nagy csoda, ami vele megesett, de a történetnek ezzel még nem volt vége; ahogy a szegény gyerekekhez érkezett, bizony a rózsacsokor visszaváltozott étellé, kenyérré. Jézus Urunk segítette ebben is Erzsébetet."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése