2017. május 7., vasárnap

II. Kemencés nap! 2017

Második kemencés nap került megrendezésre a Hollókői Vendégházban a háziak és az AKBT szervezésében.
Hagyományos ételek hagyományos módon  készítve.
S a két főszereplő a kemence és a masina.


Azt mondják nem sok kell a boldogsághoz, s hogy a legnagyobb gondolatok mindig egyszerűek.
S tényleg.
Remek hangulat, remek emberek, remek ételek.... = Remek II. kemencés nap!
Gyönyörű időben tölthettünk együtt egy napot, s hódolhattunk nagy szenvedélyünknek, az evésnek! :-D
Mindjárt helyesbítek, hiszen annyiféle étel készült, hogy azokat enni nem, csak kóstolni lehetett.
A köszöntő pálinka után mindeni serényen végezte az általa választott étel készítését.
Én egy tapodtat sem megyek a drága jó krumplilángostól. Bárhol, bármikor...
Szeretem gyúrni, síkálni, szeretem masinán sütni, (illetve csak azon szeretem sütni) talukenővel rákenni a zsírt, és azt sem bánom, ha kicsit vasporos. Szóval mindig, minden körülmények között.
Mert ez a  retrovonal egy életérzés. <3


 Én biztos, ami biztos, elkezdtem az utánpótlás kinevelését! :-)
Kamilla különös érzékkel síkálta a lángost, amit persze meg is sütöttünk.

A gazdaasszony cserépedényben sütött töltöttkáposztájáról ódát tudnék írni, ha tudnék ódát írni! :-)



Gombár Sanyi legyőzte saját magát. :-) A tavalyi sólet is finom volt, de az idei csillagos ötöst kapott! :-)


S a beígért meglepi kaja elkápráztatott. Töltött nyúl! A nyuszi hasüregébe zsemletöltelék került, s gazda önön saját kezeivel varrta össze méghozzá pelenkaölltéssel. A pelenkaöltésre büszkébb volt, mint a kész ételre!

Savanyúkáposzta ágyon sült füstölt csülök, csirkecomb, ugyanez krumpli ágyon is.



A francia hagymaleves etette magát, akárcsak a rakott tészta, kókuszos-pinyakoládás kalács, kakaós kalács, illetve ostoros rétes. Volt még hideg citromos falat, sajtos pogácsa, lekváros csöröge.



Zárásként és mert megérdemeltük friss lepcsánk került az asztalra.
S meg kell még említenek a finom ízesített fröccsöket, borokat, söröket.
Valamint említést kell még tennem a bilagitról, dipankrinról, szzódabikarbónáró és egyéb emésztést elősegítő gyógyszerről. :-)
Kicsit személyesre fogva az írást:
Azt mondta az egyik vendég, aki az én Bakterom, Janó bácsi, hogy engem az Isten is a masina mellé teremtett. Igazából nem tudom, hogy Ő ezt milyen célzattal mondta, de én bóknak veszem. Lehet, hogy ezt a kor hozza, de valahogy azt érzem, hogy egyre jobban vonzódom az egyszerű, letisztult dolgokhoz.
Úgyhogy köszi Janóbácsi! :-)

 A rendezvényre mindenkit szeretettel hívtunk és vártunk. Sokan eljöttek és velünk szórakoztak.
Vendégünk volt Polgármester úr és családja.Köszönjük a kedves gesztust, a szál virágot, amellyel a jelenlévő édesanyákat köszöntötte.
Zalánnak ezek még nehéz falatok lettek volna, jövőre már csülköt is ehet! :-)
És még néhány kép :













Igazi közösség csak ott jön létre, ahol az emberek rejtélyes módon szeretik egymást. Vagyis barátok. Túl minden érdeken, valláson, politikán, társadalmi helyzeten és világnézeten.


 És Mi egy igazi közösség vagyunk! Köszönöm ezt a napot.


 II. Kemences nap! 
Egy kis ízelítő :-) Pintér Tamás felvétele, melyet ezúton is hálásan köszönünk.




Üdv:
Szerintem itt Sanyi éppen azt mutatja, hogy hogy tudna a két kezével megfojtani! :-D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése