2013. január 7., hétfő

Legyező

Döntse el mindenki, hogy ez mi!
Étel, sütemény?
Egyezzünk ki egy sütött ételben :-)

Egyszerű dagasztott kalácstészta.
Kinyújtottam és megkentem .
Két félét csináltam. Az egyikre tepertőkrémet kentem, a másikra vajat és szórtam rá reszelt sajtot.Feltekertem. Daraboltam, majd bevagdostam.
Vágtam egy kb 6 centis darabot és abba tettem két bemetszést.
Kicsit széthúztam a szeleteket, és lefektettem.

Szilikonos papírral bélelt tepsibe tettem és hagytam  15 percnyit pihenni.
Tojással lekentem és előmelegített sütőben 180 C-on megsütöttem.
Ő lett a tepertős :-)

Ő pedig a vajas-sajtos :-)

Amikor a sütőből kivettem, megkentem langyos vízzel, és rövid időre konyharuhával letakartam.

Sok dicséretet zsebeltem be ezzel a munkámmal :-)

Nem nagy valami, a látvány teszi izgalmassá.

A tészta hozzávalói:
1 kg liszt, 2 dl. olaj, 3 tojássárgája, 1 ek. cukor, 2 ek. só, 1 cs. élesztő, kb. 5-6 dl. tej.

Kovászt készítünk, majd jól kidagasztjuk, kelesztjük és elkövetjük ezt a fent leírt módon.
Aztán pedig bezsebeljük a sok dicséretet.
Az már csak hab lenne a tortán, ha dicsekednétek vele nekem is :-)

Sok sikert!


Üdv:










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése