2019. január 17., csütörtök

Örvény szoknya



Cifra gúnya, avagy örvény szoknya! XL-XXL

40 dekagramm fonal ,3-as és 4es körkötőtűk
Így gondoltam:


Láthatatlan kezdéssel felszedjük a megfelelő szemszámot. Semleges színű fonallal.
Ez a szoknya 115 szemre lett kezdve, aminek a hossza 75 cm. Vigyázat ez nem a szoknya hossza, hanem egy sor hossza!!! Keresztben!!
A színes fonallal kötöttem
1.sor sima
2.sor sima
3.sor sima
4.sor fordított
5.sor sima
6.sor sima
Az egyszínű fonallal
1.sor sima
2.sor fordított
A szoknya derékrészénél mindig fogyasztunk egy szemet,al alja résznél pedig szaporítunk egyet.
Paralelogrammma formát fogunk kötni, aminek az alsó oldalán cikkek lesznek.
A cikket úgy készítem, hogy alulról 4 szemenként haladok felfelé, összesen 36 szemig.
Kötött szoknya cikk 
A cikkek közötti távolságot saját ízlésünknek  megfelelően alakíthatjuk ki. Én úgy csináltam, hogy a színén 8 fordított sornyi távolság legyen.
A megfelelő derékméret elérésekor befejezzük a munkánkat.
Az elején azzal kezdtem, hogy „láthatatlan kezdéssel” felszedünk 115 szemet.
Most ezt a 115 szemet fogjuk felszedni a kötőtűnkre, úgy hogy ahol abbahagytuk a szemfelszedést,  azt az idegen szálat szépen  visszabontjuk  és a kínálkozó szemeket tűre tesszük.
Most úgy néz ki a munkánk, hogy mindkét oldalán van egy-egy kötőtűn 115 szemünk.
Most már csak ezeket a szemeket kell összevarrnunk, kötést utánozó öltéssel.
Szeretem ezt a technikát, mert észrevétlen marad, „láthatatlan”.
Első tűn kintről befelé leemeljük, belülről kifelé szúrunk, hátsó tűn kívülről befelé leemelünk, bentről kifelé szúrunk.
Nincs a varrásnak nyoma, a színek nem ütnek el egymástól.
Izgalmas, egyszerű és szép. 

Ezek után már csak annyi van hátra, hogy felszedjük a derékrészt, megkössük a passzrészt. Én itt a körkötést választottam. A megfelelő méretű passzé elérése után még kötök 4 sort olasz csőkötéssel, majd egy kedves technikával kötést utánozó öltéssel leláncoljuk a szemeket,befejezzük a munkánkat.
A csőkötést azért szeretem, mert nagyon praktikus derékrésznél, vagy sapkák, pulóverek passzrészénél. 

Rugalmasságot biztosít a munkánknak, nem nyúlik el, esetleg gumit is lehet bele fűzni, mert a munkánk két rétűvé válik.
Csőkötésnél oda vissza kötésnél a sima szemet lekötöm, a fordítottat kötés nélkül átemelem, a szál a szem előtt fut.
Körkötésnél először a sima szemet lekötöm, a fordítottat leemelem. Következő sorban fordítva: a sima szemet leemelem, a fordítottat lekötöm.

Köszönet a felhasznált videókért:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése