2012. november 27., kedd

Baconos csirkemell

Ezt a finom étket
többször elkészítettem már, mert nagyon finom.

Baconos csirkemell

Hozzávalók: 4 db. csirkemell, 2 db tejföl (175 g),4 ek. liszt,  5 db. tojás, só, bors, fokhagyma,1 nagy tálca baconszalonna, 20dkg sajt.

A csirkemellet kockázzuk fel, tegyük rá a fűszereket.
A sajtot reszeljük le, majd a tejföllel, tojással és liszttel alaposan keverjük össze. Tegyük hozzá a csirkemellet is.

Őzgerincformákat vajazzunk ki vékonyan, és szépen béleljük ki a szalonna csíkokkal.
Öntsük bele a masszát, majd a lelógó szalonnát hajtogassuk rá.

Fóliával letakarjuk és forró sütőben 170 C-on megsütjük. Kb. 40 perc alatt átsül.
Amíg sül a sütőben igyunk egy pohár finom abaújszántói borocskát :-) mert hát ugye az izgalom, hogy hogy fog sikerülni :-)
Ezután kiborítjuk a formából a tepsibe és még néhány pillanatra visszatesszük sülni, hogy a szalonna szépen megpiruljon.
Tálalhatjuk burgonyapürével, salátákkal, rizzsel, kölessel, de magában is kiváló.
Ehetjük hidegen, melegen. Savanyúval, vagy éppen befőttel.



 S ha már fentebb említettem a finom borocskát, akkor itt is meg kell említenem.
Ez után az étel után muszáj inni, már csak a jobb emésztés végett is!

Sok sikert a konyhában!

Üdv.    
U.i.: Ez egy régi blogbejegyzésem. Most annyit változtattam rajta, hogy a lisztet lecseréltem Norbi Update lisztkeverékre.1 evőkanálnyit tettem bele. Kb. 2 dkg.




2 megjegyzés: