2012. november 29., csütörtök

Köteményeim :-)

Egy csokorba szedtem a kötött kendőimet, sálakat, stólákat.

Első kötéssel kapcsolatos élményem az volt, amikor az iskolában gyakorlat órán a lányok tanultak kötni Magdi néni segédletével.
Nem volt egyszerű feladat, s arról sem szeretnék hosszasan beszélni, hogy bontott fonalból, és a kötőtű kerékpár küllő volt :-( Mert hogy jó az gyakorolni.
A simát még csak-csak lekötöttem, de a fordított az nem ment sehogy sem.
Anyám ügyes asszony volt, sokat kézimunkázott és kötni is szépen tudott. Sokan jártak hozzá mintáért, ha megláttak rajtam valami új kötött-horgolt ruhát.
Százszor megmutatta, fogta a kezemet, kötöttük együtt, de nem ment a fordított szem lekötése.
Már lekötötte a testvérem is, apám is, de nekem nem ment:-(
Megfogtam a kötést és földhöz vágtam és még valami cifrát is mondhattam ( pont erre nem is emlékszem :-) ),minek utána anyámtól olyan fülest kaptam, hogy majdnem a fal adta a másikat.

Aztán valószínűleg érlelődött  bennem a dolog, mert néhány nap múlva rájöttem a technikájára.

Aztán csak megtanultam és anyám mindig mondta, hogy sosem gondolta volna, hogy ez fog nekem menni, mert még a tű se állt jól a kezemben.
Határozottan állíthatom, hogy tudok kötögetni, sokat tanultam a kézimunkás barátaimtól, amit ez úton is köszönök, neveket nem említve, mert nagyon sokan vannak.
Tudásomat és mintáimat szívesen megosztom másokkal, segítek ha tudok.


Haruni
 Baltic Blossom


 Aurora

Aurora
 Heart to Heart Beaded Scarf
 Echo Flower Shawl

 Shawl " Lady Jane"

 Laminaria Stole
 Lover's knot stóla
Echo Flower Stole



3 megjegyzés:

  1. IIIIIgennnnnn igen gyönyörűek.. csak hozd és mutasd őket... más is lássa... milyen szépek..Ebből amiket mutattál egy pár meg van nekem is...... jó volt kötni őket...UGYE??????????

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik :-)
    A láthatatlan kezdés és a többi furfangos, ötletes dolog :-)

    VálaszTörlés
  3. Úgy volt, hogy előbb a képeket néztem,és írtam és küldtem... utána olvastam.... a történet is nagyon jó... az ilyeneket is le kell írnunk... mielőtt elfelejtenénk...Gyere csak máskor is.... Egyébként én nem vagyok ilyen jó sütő sem meg kötő sem... de elevickélek....

    VálaszTörlés