2012. december 11., kedd

Tejfölös tetejű

Ezt a sütit azoknak ajánlom, akik pillanatok alatt akarnak egy tepsi sütit és arra sincs idejük, hogy megvárják, amíg  megpuhul

Puding:
0,5 liter tej
1 csomag rózsaszín pudingpor (főzős)
6 evőkanál kristálycukor.

Első lépésként ezt főzzük meg, hogy mire a tésztát összeállítjuk, addigra a pudingunk ne legyen túlságosan forró.

Tészta:
5 db tojás
25 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
1,5 dl olaj
2 dl tej
1 csomag sütőpor
40 dkg rétesliszt
1 evőkanál kakaópor
 csipetnyi só

Tetejére:
4 pohár tejföl
8 evőkanál porcukor.

A tészta hozzávalóit a kakaó kivételével összekavarjuk, majd a fele mennyiséget a papírozott, vagy zsírozott, lisztezett tepsibe tesszük. A tálban maradt masszához most adjuk hozzá a kakaóport, összekeverjük és ráöntjük a tepsiben lévő tésztára.
Én egy picikét az ujjammal össze szoktam "firkálni" a sárga és a barna tésztát.
Kiskanállal beleszaggatom a tésztába a pudingot.

Előmelegített sütőben 170 C-on, 15-20 perc alatt készre sütöm.
Persze ez csak egy megközelítő adat. Mindenki ismeri a sütőjét. Illetve ajánlom a tűpróbát.

Amíg sül a sütink, addig a tejfölt kikavarom a porcukorral.

A megsült sütink felszíne nem lesz egyenletes, lesznek benne "kráterek".
Még a meleg tésztára ráöntjük a tejfölös mázunkat.
Ahogy hűl a süti, úgy fog rászáradni  a szép fehér máz.
Szeleteléskor fogjuk látni, hogy ahol a kráter van, ott vastagabb a tejfölös cucc.



Megjegyzés:
1. Fontos, hogy réteslisztet használjuk. Így ugyanis sokkal pergősebb, darásabb a tészta.
2. Minden édes süteménybe tegyünk  egy pici sót, mert az adja ki az ízeket.
3. Készítettem ezt a sütit olyan változatban is, hogy a kikavart tejfölből loptam egy kis pohárnyit, kb. 1 dl. és ételszínezővel megfestettem. Beletettem nylon zacskóba, aminek a sarkát kiharaptam. Vékonyan becsíkoztam vele a sütit. Ezekre a csíkokra merőlegesen elhúzogattam fogpiszkálót.Váltakozva a húzás irányát. Egyszer fentről lefelé, majd lentről felfelé.







4. Úgy is díszítettem már, hogy a pirosra színezett tejfölből zöldborsónyi nagyságú pöttyöket tettem és fogpiszkálóval húztam kifelé is és befelé is. Pont úgy, ahogy a műkörmösnél láttam :-)

Kellemes ízű sütemény. A savanykás tejföl, az édes tészta különös élvezetet nyújt.

Ezt kezdőknek is ajánlom.
Hallod Juli? Kezdőknek is :-) 

Sok sikert a sütéshez és jó étvágyat a sütihez :-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése