2012. december 2., vasárnap

Négyszögletű sapka

Ez majdnem olyan, mint a fából vaskarika :-)

Ugyanis a kört négyszögesítettem :-)
Kötve hiszed?




104 szemre kezdtem és csőkötéssel 4 cm patentmintát kötöttem.Körkötőtűn dolgoztam.
 A szemszámot négy felé osztottam és jelölőt használtam.
Ha zoknikötőtűt használsz, akkor nem kell a jelölő.

Ezután sima kötéssel folytattam tovább.
Minden 2. sorban szaporítottam 8 szemet. Mindegyik jelölő első szeme után és az utolsó szeme előtt szaporítunk egy egy szemet.  Ezt a szaporítást még hétszer elkövettem.
Ekkor 168 szem volt a tűmön.
Ezután fogyasztottam minden második sorban 8 szemet. Összesen 19 alkalommal.
Minden jelölő utáni első két szemet áthúzva, utolsó két szemét simán összekötve fogyasztottam.
A megmaradt szemeket egyszerre lekötöttem dupla fonalra és eldolgoztam a szálat.
A sapka  csücskeire egy egy pom-pom került.




Remélem kis gazdája örömmel és egészséggel viseli majd :-)

Nem nagy munka, de tetszetős.
Mikulásra még elkészülhet.
Sok sikert a megvalósításhoz :-)








1 megjegyzés: